Skip to main content

Search Decisions

In this section of the website you can search all our decisions from 1989/90 to the present. The decisions appear in descending order.

Decisions from 1994 appear in HTML. Decisions from 1989/90 to 1993 are attached as PDFs.

Four of the fields that appear at the top of individual decisions – Channel/Station, ProgrammeStandards, Standards Breached – have links that call up other decisions with the same information.

Please note that you will need to select specific standard/s, as well as a broadcasting code, to return decision results.

Note! To see results, scroll down below the search fields.


923 Results

Centrepoint Community Growth Trust and TV3 Network Services Ltd - ID1992-003

Three National News, Nightline. Complaint about screening of some shots of vehicles entering and leaving the Trust's property with references to a police raid earlier that year and to charges of sex crimes against children. Direct factual conflict between the parties' versions. Declined to determine (privacy, balance, accuracy, fairness).

Read More


Vero Insurance New Zealand Ltd and Television New Zealand Ltd - 2018-030 (18 June 2018)

A brief item on 1 News discussed a protest in Christchurch against Vero Insurance (Vero) regarding outstanding insurance claims. The item contained footage of the protestors and the newsreader stated that ‘[One of the protestors] says Vero has kept them locked in a virtual prison for seven years.’ The broadcaster upheld a complaint from Vero under the balance and fairness standards, as Vero ought to have been given an opportunity to comment. Vero referred the complaint to the Authority on the basis it was dissatisfied with the action taken by the broadcaster in response to its original complaint, and it also maintained that the accuracy standard was breached. The Authority did not uphold the complaint, finding the statement complained about was a statement of opinion and therefore the accuracy standard did not apply. The Authority considered that a broadcast statement on this occasion would have been disproportionate to the breach, and therefore it did not uphold the complaint that the action taken by the broadcaster was insufficient.

Not Upheld: Balance (Action Taken), Fairness (Action Taken), Accuracy

Read More


Dennis and MediaWorks Television Ltd - 2018-029 (18 June 2018)

An episode of The Project featured an item about several aspects of the gun control debate in New Zealand, including the Police Association’s call to introduce a firearm registry and tighter restrictions on firearm ownership and importation. The Authority did not uphold a complaint that the item was materially inaccurate in relation to the number of firearms being legally imported every year into New Zealand. The Authority also found that it was not misleading to use Police Association survey statistics (rather than NZ Police data) in the broadcast as the source of the statistics was clearly identified. Overall, the Authority was satisfied that the broadcaster made reasonable efforts to ensure the item was accurate and not misleading, so the harm alleged to have been caused by the broadcast did not outweigh the right to freedom of expression in this case.

Not Upheld: Accuracy

Read More


Brill and Television New Zealand Ltd - 2018-028 (18 June 2018)

Two items on 1 News reported on extreme weather events in New Zealand, with an item on 8 January 2018 focused on the release of NIWA’s 2017 Annual Report and a 12 January 2018 item reporting on clean-up efforts on the West Coast, following torrential rain and flooding. Brief references were made during these items to the impacts of climate change in New Zealand and particularly on extreme weather events. The Authority did not uphold complaints that these items were inaccurate and unbalanced because climate change was not occurring in New Zealand and the number and intensity of extreme weather events was also not increasing. Given the focus of the items, which was not climate change but the release of the NIWA Report and flooding, the Authority found that the brief references to climate change were not material for the purposes of the accuracy standard, and as such would not have affected viewers’ understanding of the items as a whole. The items reported on newsworthy developments in the general area of New Zealand’s weather and climate and did not ‘discuss’ the issue of climate change, so they did not trigger the requirements of the balance standard. The Authority found that the harm alleged to have been caused in this case, namely a misinformed public, therefore did not outweigh the right to freedom of expression and any limitation on that right was unjustified.

Not Upheld: Accuracy, Balance

Read More


Grieve and Radio New Zealand Ltd - 2018-027 (18 June 2018)

During the Saturday Morning programme on RNZ National, Kim Hill interviewed Dr Don Brash about his views on the use of te reo Māori in New Zealand. At one point in the interview Ms Hill put to Dr Brash, ‘Is this a political position on your part? I mean, we know your political position, for example, which says that the government has no responsibility to address the overrepresentation of Māori in negative social stats’. Dr Brash asked Ms Hill when he had said that, to which Ms Hill replied, ‘I’m quoting you. I think it was about seven years ago’. The Authority did not uphold a complaint that Ms Hill’s statement was materially inaccurate. While Ms Hill’s reference to Dr Brash’s views may have been loose or approximate, overall it was not material to listeners’ understanding of the item as a whole, which focused on Dr Brash’s opinion about the use of te reo Māori without translation, particularly in RNZ broadcasting. Further, Dr Brash was given sufficient time during the 32-minute interview to rebut Ms Hill’s statement and to clarify his position. The Authority therefore found that the harm alleged to have been caused by the broadcast did not outweigh the right to freedom of expression in this case.

Not Upheld: Accuracy

Read More


Maher and Television New Zealand Ltd - 2018-023 (21 May 2018)

During a 1 News Coming Up teaser, presenter Simon Dallow referred to an upcoming item on 1 News, saying: ‘Plus a warning for mums to be; research showing C-section babies face long-term health issues.’ The full item reported on research findings from the University of Edinburgh that babies born through caesarean section were ‘far more likely to suffer from obesity and asthma’, but went on to explain that it was not the caesarean section which caused the health problems, as these could be due to the mother’s health, and further research is needed. The Authority did not uphold a complaint that the teaser was sensationalist and misleading, in breach of the accuracy standard. Due to the short duration of the teaser, which was designed to pique viewers’ interest and attract viewers to the later news bulletin, it was necessary for Mr Dallow to briefly summarise the main point of the research, and was not reasonable, at this point, to provide a full explanation of the research and its implications. Viewers understand the nature of news teasers, and were able to watch the full item to get the full story, so they were unlikely to be materially misled by the short teaser.

Not Upheld: Accuracy, Good Taste and Decency, Programme Information   

Read More


Evans and Television New Zealand Ltd - 2018-015 (21 May 2018)

An item on 1 News reported on the Government’s response to protests about seismic surveying, or ‘blasting’, in New Zealand waters. The item featured an interview with a representative of Greenpeace, who said that the Government could act now to stop seismic blasting, as the practice was harmful and could ‘interfere with [whales’ and dolphins’] communication and breeding… deafen them… and separate calves from their mothers’. The Authority did not uphold a complaint that this item was inaccurate and unbalanced because it presented Greenpeace’s views as fact. The item was focused on the Government’s response to the practice of seismic surveying, and not on the alleged harm to marine life, and it was clear throughout where the reporter was referring to Greenpeace’s views (which, as the expression of comment or opinion, were not subject to the requirements of the accuracy standard). The item was therefore unlikely to mislead viewers, or significantly affect their understanding of the item as a whole. Balancing comment on this issue was therefore not required to be presented in the interests of ensuring viewers were fully informed, and views contrary to Greenpeace were available in surrounding media coverage.

Not Upheld: Accuracy, Balance  

Read More


Loder and Dennis and MediaWorks Radio Ltd - 2018-011 (8 May 2018)

During Afternoon Talk with Wendyl Nissen, Ms Nissen interviewed Police Association President, Chris Cahill. Mr Cahill discussed a recent survey which indicated an increase in police being threatened by firearms. Mr Cahill expressed his views on the potential causes of this increase, the links between the increase and the increase of methamphetamine in New Zealand, the arming of police officers, the use of MSSA (military-style, semi-automatic) firearms, and firearm registration. The Authority did not uphold two complaints that the interview breached the balance standard. The Authority found that the broadcast was a light-touch interview, albeit on a serious topic, which created an audience expectation that the interview was approaching the firearms issues from Mr Cahill’s perspective and that it did not purport to be an in-depth balanced examination of the issues raised. The Authority did not find any statements made during the interview to be materially inaccurate, nor did it find the interview to be unfair to any person or organisation.

Not Upheld: Balance, Accuracy, Fairness

Read More


Caughey and Leyland and Television New Zealand Ltd - 2018-009 (10 May 2018)

Over two evenings on 6 and 7 November 2017, 1 News explored issues of climate change in the lead up to the 2017 United Nations Climate Change Conference (COP23), presided over by Fiji. During the 6 November 2017 broadcast, a segment titled ‘Rising Sea Levels’ focused on the relocation of Vunidogoloa in Fiji two kilometres inland. The ‘threat’ of ‘rising sea levels’ was revisited during an item on 7 November 2017, which focused on Kiribati purchasing higher ground in Fiji. The Authority did not uphold complaints from two complainants that these broadcasts were inaccurate and unbalanced on the basis there had been little or no rise in sea levels in Fiji or Kiribati. These items focused on Fiji’s position that it was particularly vulnerable to the impacts of climate change, including rising sea levels. These items sought to provide a ‘human face’ to those issues, providing the personal perspectives of those affected. Balancing the right to freedom of expression with the harm alleged to have been caused, and given the nature of the items and their narrow focus on personal stories, the Authority found that the statements complained about would not have affected viewers’ understanding of the items as a whole and did not amount to discussion of a controversial issue of public importance, and therefore did not trigger the requirements of the balance standard.

Not Upheld: Accuracy, Balance

Read More


Christensen and Television New Zealand Ltd - 2018-007 (8 May 2018)

A 1 News segment on 14 November 2017 discussed the effect of an expanding Chinese economy on global carbon dioxide (CO2) levels. In a pre-recorded item from the BBC, with reference to the release of CO2, a BBC Correspondent said that ‘the gas traps heat in the atmosphere’. The Authority did not uphold a complaint that the item was inaccurate or unbalanced. The Authority found that the broadcaster was entitled to rely on internationally reputable sources to support the BBC Correspondent’s statement on the issues addressed in the segment. The Authority also found that the broadcaster’s reliance on this leading scientific theory to the exclusion of others in the broadcast was unlikely to leave viewers significantly misinformed. It noted that climate change is an ongoing and constantly discussed controversial issue of public importance and therefore audiences no longer have to be presented with all significant viewpoints in one broadcast.

Not Upheld: Accuracy, Balance, Law and Order

Read More


Three Complainants and MediaWorks TV Ltd - 2017-100 (18 April 2018)

During The AM Show, host Duncan Garner and then Newshub political editor Patrick Gower discussed various policies the new Labour Government was considering implementing, as well as legislation it planned to change or repeal. Discussing the ‘three strikes’ law, Mr Gower referred to one of the complainants, Mr Garrett, who was involved in introducing the law, and stated, ‘turned out that he had been stealing dead babies’ identities himself before he came into Parliament’. Mr Garner later clarified that it was ‘one dead baby’. The Authority upheld three complaints that the segment was inaccurate and unfair to Mr Garrett. While the broadcaster acknowledged the statement was inaccurate, the Authority found Mr Garner’s correction was dismissive and perfunctory, and insufficient to correct the error. The Authority also considered that the manner and tone in which Mr Garrett was brought up in the discussion, despite the passage of time since his offence, was unfair. The Authority did not make any order, finding publication of its decision was sufficient to publicly notify the breach of standards, and help to repair any harm caused to Mr Garrett.

Upheld: Accuracy (Action Taken), Fairness. Not Upheld: Balance, Discrimination and Denigration

No Order

Read More


Ministry of Social Development and Radio New Zealand Ltd - 2017-097 (9 March 2018)

An item on Morning Report featured an interview with a Social Policy Advisor at the Citizens Advice Bureau (CAB), who discussed CAB’s experience assisting the public with income support applications to Work & Income New Zealand (WINZ). The Authority did not uphold a complaint from the Ministry of Social Development (MSD) that this interview was unbalanced, unfair and inaccurate. The Authority found that because of the nature of the item – which comprised a brief interview with one individual, who approached a widely reported issue from a clearly identified perspective – audiences would not have expected to hear MSD’s response to the comments made. While the interviewee’s comments were critical, MSD could expect to be subject to scrutiny, and listeners were likely to be broadly aware of MSD’s position in relation to this issue. In this context, and given the nature of the item, listeners would not have been left with an unfairly negative impression of MSD, and the broadcaster was not required to seek comment in response. Finally, it was clear that the interviewee’s comments represented her own opinion, based on the experiences of CAB clients, which were not subject to the requirements of the accuracy standard.

Not Upheld: Balance, Fairness, Accuracy

Read More


Scott and Mediaworks TV Ltd - 2017-092 (16 February 2018)

An item on Newshub by political editor Patrick Gower reported on National Party Leader Bill English’s claim that the Labour Party would raise income tax if they won the 2017 General Election. Mr Gower stated that the National Party was ‘deliberately spreading misinformation’ about Labour’s income tax policy. The Authority did not uphold a complaint that Mr Gower deliberately misled the public prior to the election. The Authority emphasised the importance of freedom of political expression, particularly in an election year. The Authority considered significant viewpoints on the issue discussed were adequately presented in the broadcast and within the period of current interest, enabling the audience to form their own opinions. The Authority also found that the comments complained about were statements of analysis and opinion, rather than statements of fact, so the accuracy standard did not apply.

Not Upheld: Balance, Accuracy

Read More


Boyce and MediaWorks TV Ltd - 2017-087 (15 December 2017)

An item on The Project featured an interview with a ‘political consultant and former National [Party] staffer’. The interviewee provided her perspective on why the National Party received more votes than the Labour Party in the 2017 General Election and the disparity between the election result and poll results prior to the election. The Authority did not uphold a complaint that the broadcaster’s choice of political commentator was biased and the programme was misleading by suggesting she was an ‘independent political commentator’. The introduction to the segment did not imply that the interviewee was an independent political commentator, but clearly referred to her as a former National Party staffer. As such it created an audience expectation that the interview would be approaching the topic of National’s initial electoral success from a particular perspective. Therefore viewers would not have been misled.

Not Upheld: Balance, Accuracy

Read More


McCaughan and Television New Zealand Ltd - 2017-083 (18 December 2017)

During an item on Seven Sharp, broadcast on 23 August 2017 during the election period, the presenters discussed TVNZ’s ‘Vote Compass’, a tool available to assist the New Zealand public to make voting decisions. In response to comments by presenter Toni Street about the usefulness of the tool, presenter Mike Hosking said, ‘…so is the fact that you can’t vote for the Māori Party because you’re not enrolled in the Māori electorate, so what are you going to do now? I’m joking.’ The following evening, Mr Hosking attempted to clarify his comment by saying, ‘Now, the fact that anyone can vote for [the Māori Party] as a list party I automatically assumed we all knew given we have been doing this for 20 years…’ The Authority upheld a complaint that Mr Hosking’s comments were inaccurate, finding that Mr Hosking’s statement about who was eligible to vote for the Māori Party was a material point of fact that was inaccurate and misleading. Further, his comments the following evening were confusing and insufficient to correct the inaccurate information for viewers. The Authority acknowledged the high value of political expression during an election period, but found that the potential harm in this case – providing inaccurate information which had the potential to influence voters, despite the alleged clarification – outweighed the broadcaster’s right to freedom of expression.

Upheld: Accuracy; Order: section 13(1)(a) broadcast statement.

Read More


Judge and Television New Zealand Ltd - 2017-078 (18 December 2017)

A segment on Seven Sharp featured an interview between Mike Hosking and Jacinda Ardern on the day Ms Ardern became leader of the Labour Party. Mr Hosking questioned Ms Ardern about the state of the Labour Party and her leadership credentials, and also commented on what he believed to be the ‘chaotic’ state of the Labour Party and its chances of winning the 2017 General Election. The Authority did not uphold a complaint that the segment was unbalanced and inaccurate, finding that the broadcaster provided sufficient balance by allowing Ms Ardern a reasonable amount of time to answer the interview questions. The Authority also noted the significant amount of coverage the leadership change received during the period of current interest. This segment amounted to robust political discourse that was to be expected during an election period, and the Authority concluded that upholding the complaint would unreasonably restrict the right to freedom of expression and political speech.

Not Upheld: Balance, Accuracy

Read More


Lupton and Māori Television Service - 2017-071 (20 September 2017)

A campaign clip for the Ban 1080 Party (an election programme for the purposes of the Election Programmes Code) was broadcast on 11 September 2017 on Māori Television. The clip featured a voiceover discussing the purported use and effects of sodium fluoroacetate (1080 poison) on New Zealand’s flora, fauna and waterways, accompanied by footage of animal carcasses and 1080 baits in water. The Authority did not uphold a complaint that the election programme was misleading by inferring that there are dead possums and pigs in waterways as a result of 1080, and also by implying that 1080 is deliberately dropped into waterways. The Authority found that the claims made within the context of the broadcast, and the images used, amounted to expressions of political advocacy and opinion rather than fact, made for the purpose of encouraging voters to vote for the Ban 1080 Party. The Authority emphasised the importance and value of political expression, particularly in the lead up to a general election. In this context the Authority did not consider the high threshold for finding a breach of standards was met.

Not Upheld: Accuracy, Distinguishing Factual Information from Opinion or Advocacy

Read More


Rameka and Māori Television Service - 2017-070 (20 September 2017)

A campaign clip for the Ban 1080 Party (an election programme for the purposes of the Election Programmes Code) was broadcast on 10 September 2017 on Māori Television. The clip featured a voiceover discussing the purported use and effects of sodium fluoroacetate (1080 poison) on New Zealand’s flora, fauna and waterways, accompanied by footage of animal carcasses and 1080 baits in water. The Authority did not uphold a complaint that the election programme was misleading and breached the Election Programmes Code and the Free-To-Air Television Code. The Authority found that the election programme did not contain statements of fact that were misleading, inaccurate, or indistinguishable from opinion. The claims made within the context of the broadcast were statements of political advocacy and opinion, made for the purpose of encouraging voters to vote for the Ban 1080 Party. The Authority emphasised the importance and value of political expression, particularly in the lead up to a general election, and in this context it did not consider the high threshold for finding a breach of standards was met.

Not Upheld: Accuracy, Distinguishing Factual Information from Opinion or Advocacy, Good Taste and Decency, Fairness, Balance

Read More


Diprose and Television New Zealand Ltd - 2017-067 (16 November 2017)

An item on Seven Sharp discussed the UK’s move to ban the sale of petrol and diesel cars by 2040, to encourage the use electric vehicles (EVs). Following the item, presenter Mike Hosking outlined the ‘hurdles’ to be overcome before a similar move could be made in New Zealand, stating that there was ‘no charging network’ in New Zealand and that the cost of EVs was ‘too high’. The Authority did not uphold a complaint that Mr Hosking’s statements were inaccurate and misleading. Noting that the accuracy standard does not apply to statements of analysis, comment or opinion, the Authority found that, in this case, Mr Hosking’s statements on the cost-effectiveness of EVs, and the lack of charging network in New Zealand, represented his own opinion and analysis on the topic, which viewers would not have expected to be authoritative. While the complainant may have disagreed with Mr Hosking’s views, the Authority found that these were opinions which were open to Mr Hosking to express, noting that the free and frank expression of opinions is an important aspect of the right to freedom of expression.

Not Upheld: Accuracy

Read More


Shore and Television New Zealand Ltd - 2017-064 (16 November 2017)

During a sports news segment on Breakfast, the sports presenter was discussing American golfer Jordan Spieth’s victory at the British Open Championship. At the end of the segment the presenter remarked, ‘Yeah, they don’t have very good humour the British, do they? They probably didn’t get [Mr Spieth’s] speech.’ A complaint was made that this comment was ‘racist and untrue’. The Authority did not uphold the complaint, finding the comment was not malicious and was unlikely to cause widespread offence, therefore any potential harm caused by the broadcast did not outweigh the broadcaster’s right to freedom of expression.

Not Upheld: Good Taste and Decency, Discrimination and Denigration, Balance, Accuracy

Read More


Basham and MediaWorks TV Ltd - 2017-061 (21 September 2017)

An item on The Project interviewed Muslims in New Zealand about their views on Islamic extremism. The item featured a short excerpt of a phone interview with the complainant, who considers himself an ex-Muslim. The presenter said that the ‘stigma of Islamic extremism’ was ‘enough for him [the complainant] to turn on his own religion’. In the sound clip played the complainant said: ‘I changed my first name from Mohammad to Cyrus. I just don’t want to be related to Islam anymore’. The Authority did not uphold a complaint from Mr Basham that this excerpt was misleading, by misrepresenting his reasons for leaving Islam. Taking the item as a whole, of which Mr Basham’s comment formed only a very brief part, the Authority found that audiences would not have been misled or materially misinformed at a level that warranted finding a breach of the standard. However, the Authority acknowledged that the complaint raised issues more appropriately considered under the fairness standard, and noted the importance of ensuring those featured in broadcasts are quoted correctly and that their words are not taken out of context.

Not Upheld: Accuracy

Read More


McDermott and SKY Network Television Ltd - 2017-056 (4 September 2017)

Peter Popoff Ministries is a religious programme hosted by controversial televangelist, Peter Popoff. This programme featured Popoff and his wife preaching and allegedly healing audience members, as well as testimonies from various attendees about miracles and financial rewards received from God after they bought Popoff’s ‘Miracle Spring Water’. The Authority did not uphold a complaint that the programme was ‘fraudulent’, as it took advantage of viewers who may be misled by the programme into losing money. The Authority acknowledged the complainant’s genuine and well‑intentioned concerns. However, it found that the accuracy standard did not apply to religious programming, such as Peter Popoff’s Ministries, and programme selection and scheduling decisions fell to the responsible broadcaster to determine.

Not Upheld: Accuracy

Read More


Johnson and Television New Zealand Ltd - 2017-055 (18 December 2017)

[This summary does not form part of the decision.]

An episode of I Am Innocent focused on the story of Y, a science teacher, who was accused and charged with indecently assaulting a female student (‘X’) in 2012. The charges against Y were withdrawn around August-September 2013. The episode featured interviews with Y and others, all of whom spoke supportively about him. Ms Johnson complained that the broadcast breached broadcasting standards, including that comments made during the programme about X and her mother resulted in their unfair treatment. The Authority upheld this aspect of Ms Johnson’s complaint, finding that the programme created a negative impression of X and her mother. While the Authority acknowledged the broadcaster’s attempts to contact X and her mother, in order for them to be treated fairly, they needed to be given the opportunity to respond specifically to the negative comments made about their character and personal lives, and if they elected not to respond, consideration ought to have been given to whether the comments should be removed or edited. The Authority did not uphold the remaining aspects of Ms Johnson’s complaint, finding that the programme did not mislead viewers and was accurate in relation to all material points of fact. As X was not identified, no breach of privacy occurred, and the programme did not amount to a discussion of a controversial issue of public importance which required balancing views.

Upheld: Fairness; Not Upheld: Accuracy, Privacy, Balance. No Order.  

Read More


Webber and Television New Zealand Ltd - 2017-051 (4 September 2017)

Following the issue of this decision, the Authority received new information from a third party refuting certain allegations made by the complainant about, and descriptions of, the dairy farm referred to in the decision owned by 'B'. The Authority wishes to note that the descriptions of the farm owned by B used in this decision have been disputed. 

An episode of Sunday, titled ‘The Price of Milk’, followed a reporter as he visited two dairy farms in the Hauraki Plains. The reporter spent time with two farmers, A and B, to hear their perspectives on their work and the issues facing the industry. B operated a ‘low-intensive’ farm, with a focus on soil health and mixed pasture, while A used more traditional farming methods. The Authority did not uphold a complaint that the two farms were not representative of dairy farms in New Zealand, which was misleading, unbalanced, and unfair to the farmers involved and to the wider industry. The item was clearly approached from the narrow perspective of the two featured farmers, who provided their views based on their own experiences. As such, viewers would not have expected their perspectives, or their farms or farming practices, to be representative of the industry as a whole. The Authority found that, while some aspects of the programme may have been challenging for viewers, this did not reflect negatively on those featured, or on the wider industry. Given the item’s narrow perspective, it did not amount to a discussion of a controversial issue of pubic importance, and was therefore not subject to the requirements of the balance standard.

Not Upheld: Accuracy, Fairness, Balance

Read More


Edwards and MediaWorks TV Ltd - 2017-050 (4 September 2017)

An item on Newshub reported on Waitangi Day events around New Zealand, including Bill English’s first Waitangi Day as Prime Minister and his phone call with US President Donald Trump. The item also featured comment on English’s attendance at Waitangi Day celebrations in Auckland, rather than at Waitangi. Comment was provided by Mr English, as well as political editor Patrick Gower, who said: ‘Waitangi Day celebrations will go on the road… away from Waitangi, away from the cauldron that is Te Tii Marae’. The Authority did not uphold a complaint that this item reflected the Government’s desire to control the image of, and de-politicise, Waitangi Day. The Authority acknowledged the national significance of Waitangi Day, and the views of the complainant as to how it should be celebrated. However, it found that Mr English’s and Mr Gower’s comments did not amount to material points of fact in the item, being analysis or commentary on the events of the day. This was a generally straightforward news item reporting on key events during Waitangi Day, and did not purport to provide in-depth commentary on historic controversies canvassed by the complaint.

Not Upheld: Accuracy, Fairness

Read More