
 

 

 

 

 

 

Media Release 

 

21 September 2016  

 

BSA finds tiler featured on The Block NZ: Villa Wars treated unfairly   
  

The Broadcasting Standards Authority has upheld a fairness complaint from a 

tiler featured in an episode of The Block NZ: Villa Wars and found that his 

conduct was misrepresented. The BSA has ordered broadcaster MediaWorks TV 

to pay costs to the Crown of $1,500.  

Ljubisa ‘Bob’ Djurdjevic was described as a ‘temperamental European tiler’ who 

allegedly wanted to be paid in advance and went ‘AWOL’ when he was not paid. 

He complained that he was treated unfairly and that the show misrepresented his 

work ethic. He also complained that he had made it clear he did not want to be 

shown on the programme.   

The Authority found that the programme created an unfairly negative impression 

of Mr Djurdjevic. It was alleged that he did not ‘show up’ at the site and was late. 

The programme created a strong impression that he wanted to be paid upfront 

before completing his work. The Authority found that these claims were 

inaccurate and misleading.  

It was further found that Mr Djurdjevic was not adequately informed of the nature 

of his participation in the programme or that he would be portrayed as 

‘temperamental’ or that the theme would be ‘tradie troubles’. The Authority said 

“Mr Djurdjevic was not given a reasonable opportunity to comment on how he 

was portrayed in the broadcast because he did not know he was going to feature 

in the broadcast or the angle that would be taken.”   

In its decision, the Authority emphasised the importance of ensuring that all 

participants in reality television are treated fairly.  

“We remind broadcasters that in reality television, the ‘story’ and the pace of 

filming cannot be prioritised over fairness to participants, especially when an 

individual has said they do not want to be featured in any broadcast. This 

programme had the potential to be damaging to Mr Djurdjevic’s professional 

reputation and business interests and the broadcaster ought to have recognised 

this”, the Authority said.  

In issuing its decision the Authority also said, “We are not suggesting that the 

programme should not have been broadcast at all. The programme could still 

have been broadcast if the complainant’s identity had been effectively masked, or 



 

 

if he had been given a reasonable opportunity to comment and defend himself, 

and his position had been fairly presented to viewers.” 

ENDS 

 

For more information contact Catie Murray on 021 623 794. 

 

FURTHER INFORMATION 

The full decision is available at http://bsa.govt.nz/decisions/latest.  

The programme was broadcast on 28 October 2015. The decision was made 

under the previous Free-to-Air Code of Broadcasting Practice. The new 

Codebook has been in force since 1 April 2016 and is available at 

http://bsa.govt.nz/standards/overview.  

ABOUT THE BROADCASTING STANDARDS AUTHORITY 

The Broadcasting Standards Authority is an independent body that oversees the 

broadcasting standards regime in New Zealand. We do this by determining 

complaints that broadcasts have breached standards, by doing research and also 

by providing information about broadcasting standards. 

The Authority members who determined this complaint were Peter Radich 

(Chair), Leigh Pearson, Te Raumawhitu Kupenga and Paula Rose. 

For more information see our website: www.bsa.govt.nz.   

 

 

http://bsa.govt.nz/decisions/latest
http://bsa.govt.nz/standards/overview
http://www.bsa.govt.nz/

